שלא יברחו אחרי חודש...

איך לדאוג שתלמידים לא יברחו אחרי חודש?

נתחיל בהחלטה להצטרף להו"ק (הוראת קבע):

התועלת המיידית צריכה להיות שווה את המחיר החודשי הזול.

אם למשל הקורס שלכם שווה 2,000 שקלים (אבל באמת) אז אתם מציעים גישה לקורס כבונוס על הצטרפות למועדון ב 400 שקלים חודש, בלי התחייבות.

עד כאן פשוט.

 

עכשיו נתקדם להחלטה להישאר בהו"ק:

צריך ליצור מוצרים מתחדשים שרק חברי המועדון מקבלים, בעיקר תכנים ייחודיים.

כדי שתבינו את המנגנון, תיזכרו לרגע בשירות שאתם כבר משלמים עליו בהוראת קבע, למשל נטפליקס או שירות TV אחר:

התועלת המיידית זה אוסף לא נורמלי של תוכן. גם אם לא יוסיפו שום תוכן חדש, עדיין אנשים חדשים יצטרפו ויישארו בפנים לפחות לשנה-שנתיים עד שיראו את הכל.

(מכונה "מודל ארסנל תוכן", זו אחת השיטות להרוויח מהו"ק ללא צורך להוסיף תכנים חדשים.)

התועלת המתחדשת זה סדרות וסרטים חדשים, כך שגם אלו שהצטרפו לפני שנים רבות ושילמו אלפי שקלים במצטבר, שמחים להמשיך ולשלם.

עוד דוגמה, תכנות ומשחקי מחשב:

התועלת המיידית זה עצם השימוש בתכנה, על זה אתם מתלהבים ומשלמים.

לאחר מכן תקבלו הצעה ל- 'תחזוקה' כולל שירות, עדכונים וגישה לגרסאות חדשות בתמורה לתשלום חודשי או שנתי.

 

גם בקורסים ומוצרי מידע אפשר להשתמש באותו הקונספט:

  1. אוסף של מוצרי מידע בכניסה, על מנת להפוך את ההצטרפות לאטרקטיבית.
  2. "דברים חדשים" מידי חודש, על מנת שהוותיקים ימשיכו למצוא עניין במועדון.

ככל שהאוסף יותר גדול, ככל שיש יותר דברים חדשים וככל שאתם יותר מומחים ומתפתחים בתחומכם, כך תוכלו לגבות תשלום גדול יותר כל חודש.

 

דוגמאות לשירותים שאנשים משלמים עליהם כל חודש:

1. אפשרות להמשך התכתבות עם המרצה (למשל תגובות בתחתית שיעור).

2. אפשרות לשאול שאלות ולהתייעץ (ליווי דיגיטלי / מועדון).

3. צפייה בשאלות ותשובות של שאר חברי הקהילה ושת"פים בין חברי הקהילה.

4. סיקור ופידבק על עבודות ויישום.

5. הדרכות ותוכן יומי/שבועי איכותי שזמין רק במועדון. (המודל של Ynet+)

6. עדכונים בקורסים קיימים.

7. הוספת קורסים חדשים.

8. ספר או עלון מידע חודשי.

9. מפגשי מועדון.

10. כניסה להרצאות והדרכות.

11. טיפול/פגישה חודשית.

 

ברגע שסיימתם את תהליך הקמת והשקת המועדון, מדובר על כשעה-שעתיים בלבד של תחזוקת המועדון.

 

עכשיו לכמה דוגמאות יישום:

«    (1...)   5  6  7   (...13)    »